Home > News > Content
Energy Saving Effectiveness Of Blow Molding Machine
- Nov 06, 2018 -

Energy saving effectiveness of blow molding machine


Blow molding machine energy saving can be divided into two parts: one is the power part, the other is the heating part.


Power part energy-saving: Most of the energy-saving way is to save the residual energy of the motor, such as the actual power of the motor is 50Hz, and you actually only need 30Hz to produce, those excess energy consumption will be wasted, the frequency converter is to change the power output of the motor to achieve energy-saving effect.

Energy-saving in heating part: The energy-saving in heating part is mostly energy-saving by electromagnetic heater, and the energy-saving rate is about 30% - 70% of the old resistance coil.

1. compared with the resistance heating, the electromagnetic heater has more than one insulation layer, and the utilization rate of heat energy increases.

2. Compared with resistance heating, the electromagnetic heater acts directly on the material tube to heat, which reduces the loss of heat transfer energy.

3. Compared with resistance heating, the heating speed of electromagnetic heater is faster than a quarter, which reduces the heating time.

4. Compared with resistance heating, the heating speed of electromagnetic heater is faster, the production efficiency is improved, and the motor is saturated, which reduces the power loss caused by high power and low demand.

The above four points are the reason why the energy-saving of blow moulding machine is as high as 30% - 70% as that of electromagnetic heater. Energy saving effectiveness of blow molding machine


De ahorro de energía de la eficacia de la máquina de moldeo por soplado


Maquina de moldeo por soplado el ahorro de energía puede ser dividido en dos partes: una es el poder, la otra es la parte de calentamiento.


Poder parte de ahorro de energía ahorro de energía: La mayoría de la manera es para ahorrar la energía residual del motor, tales como la potencia del motor es de 50Hz, y de hecho solo necesitas 30Hz a producir, los que el exceso de consumo de energía se pierde, el convertidor de frecuencia es cambiar la potencia de salida de thE motor para lograr efecto de ahorro de energía.

Ahorro de energia en calefaccion parte: el ahorro de energía en calefacción es principalmente de ahorro de energía ahorro de energía del calentador de electromagnéticos, y la tasa es de alrededor del 30% - 70% de la antigua resistencia bobina.

1.En comparación con la resistencia de calefacción, la calefacción electromagnéticos tiene más de una capa de aislamiento, y la tasa de utilización de la energía de calor aumenta.

2.En comparación con la resistencia de calefacción, la calefacción electromagnéticos actúa directamente sobre el material del tubo de calor, lo cual reduce la pérdida de transferencia de calor la energía.

3.En comparación con la resistencia de calefacción, la velocidad de calentamiento del calentador de electromagnético es más rápido que un cuarto, lo que reduce el tiempo de calentamiento.

4.En comparación con la resistencia de calefacción, la velocidad de calentamiento del calentador de electromagnético es más rápido, la eficiencia de la produccion es mejorado, y el motor esta saturado, lo que reduce la pérdida de energía causada por la alta potencia y baja demanda.

Estos cuatro puntos son la razón por la que el ahorro de energía de la máquina de soplado es tan alto como el 30% - 70% que la de la calefaccion.De ahorro de energía de la eficacia de la máquina de moldeo por soplado